ارشیاارشیا، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

گل پسر

روش هایی برای رشد هوش کودک در ماه های نخستین

1392/7/20 18:10
نویسنده : مامان ساره
197 بازدید
اشتراک گذاری

با سلام به دوستای خوبم . 

توی این مدت بارداری خواستم از فرصت استفاده کنم و خودم رو برای تربیت فرزندم آماده کنم به همین خاطر کتابهایی رو واسه خوندن انتخاب کردم که تصمیم دارم چیزهایی که به درد مامانا و باباهای گل میخوره رو توی وبلاگ بذارم تا همه استفاده کنن .اولین مطلب رو از کتاب « 150 روش برای کودک باهوش » انتخاب کردم که البته چاپ دهمش هم هست ...

امیدوارم که دوستان نهایت استفاده رو ببرن و ما رو هم از تجربه ها و نظرات خودشون بی بهره نذارن .

ماه های نخستین :

کودک شما فرمول ها و دستور العملها را نمیفهمد ، ولی نسبت به محیط خود پذیرش پیدا می کند .احساسات شما را حس می کند و می تواند با شما تبادل فکری واقعی داشته باشد .پس از همان هفته های اول می توان برایش چیزهای گوناگونی فراهم کرد که در بیدار سازی تأثیر داشته باشند .

1 *** بیدار سازی قوه ی لامسه ***

حالت کودک را در تخت خوابش عوض کن .یکبار او را روی شکمش بگذار و دفعه ی دیگر روی کمرش .

هنگامی که لباس به او می پوشانی ( بعد از حمام ) دست و پاهایش را تکان بده .

انجام حرکات ورزشی : کودک را روی کمرش بگذار .دستهایش را به سوی سینه اش بالا بیاور ، سپس آنها را مثل حالت اولشان دراز کن . سعی کن آنچه را که انجام می دهی به زبان بیاوری و اعضای بدن او را که به آن دست می زنی ، نام ببری ( مثلاً ، می بینی ؟ من پاهایت را خم می کنم ، منتظر باش ، سرت را دست بزن ! آیا سرت را احساس می کنی ؟ ... )

2 *** بیدارسازی قوه ی بینایی ***

  هر چند مدت یکبار ، جای رختخوابش را عوض کن تا نور به او همیشه به یک روش نتابد ، بلکه به چشم هایش پی در پی برسد .

  بالای تختش و در جایی که کدک همیشه سرش را به آن طرف بچرخاند ، به فاصله ی 30 یا 40 سانتی متری از چشمهایش وسیله ای آویزان کن که برق بزند . همچنین می توانی شکل ها را با دو رنگ سفید و سیاه روی برگه هایی که اندازه اش 21 ×7/29 سانتی متر باشد ، بکشی و آنها را به ارتفاع 30 سانتی متر از صورتش آویزان کنی  ( آویزان نکن ، مگر هر دفعه یک نقاشی را ، ولی آن را هر دو یا سه روز یکبار عوض کن )

  هنگامی که کودک شما در رختخواب خود دراز کشیده است ، بگذار که این نقاشی ها را ببیند ، سپس آنها را از جلویش دور کن.این کار را چند بار تکرار کن تا کودک نگاه کردنش را روی جایی که نقاشی مخفی شده است ثابت کند و منتظر بماند تا آنکه نقاشی دوباره پیدا شود .

  روش دیگر اینکه : کودک را روی بغل خود بگذار و بگذار که یکی از نقاشی ها را ببیند ، سپس دستش را بگیر و انگشتش را روی مرز نقاشی ، روی مرز دایره ، روی خط ها و شکل های دیگر بکش .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

مامان ندا
20 مهر 92 18:18
خانومای عزیز و محترم سلام..... یه برنامه جدید و جالب دیدم....گفتن اینجا معرفی کنم.....برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارن....خیلی کارآمد هست... برنامه تست بارداری......هم نسخه موبایلش هست..هم نسخه برای نصب در ویندوز.... با این برنامه می تونید از باردار شدن خودتون مطلع بشید.... برای مطالع دقیق تر به سایت خودش مراجعه کنید.....مطمئنم که خیلی براتون مفیده..... نسخه ویندوز http://niniapp.com/2013/09/%D9%86%D8%B1%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2/ نسخه موبایل http://niniapp.com/2013/09/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
تارا
21 مهر 92 9:20
سلام چه روزهاولحظه های قشنگی رو میگذرونی انشاله نینیت بسلامتی بیادعزیزم
مامان محمدامین
23 مهر 92 18:33
خب خانومی چیزی نمونده نینیت رو تو بغل بگیری... فقط یادت باشه که نهایت استفادرو ببر و تا میتونی بخواب که تا مدتها شب بیداری داری و نگهبانی شروع میشه واینکه روزهای مادری همش زیباست ولی اون چند روز اول واقعا به یاد موندنیه از دستش نده که بعدا بد جوری دلتنگ میشی مثل من
مامان اناهید
24 مهر 92 10:21
سلام عزیزم
مطالبت خیلی جالب بودن واسم جالب بودن.راستی پیشاپیش هم مامان شدنت رو بهت تبریک میگم


سلام عزیز..مرسی .به زودی مطالب جدید رو هم میزنم...امیدوارم که مفید واقع بشن...
مهسا
25 مهر 92 12:28
سلام عزیزم.مرسی از لطفت.من و شمازیاد فاصله داریم تا زایمان.من خیلی این دوران رو دوست دارم عاشقونه زندگیمو خشحال میشم وقتی کسی رو مثل خودم میبینم به زندگیشو دوست داره.دعا میکنم زندگی شادی رو داشته باشین با گل پسرت.

ممنون که به ما سر زدی مامانی عزیز...از دعای خیلی خوشگلتم ممنونم....
امیدوارم سراسر این ماهها واست شیرین شیرین باشه .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل پسر می باشد