ارشیاارشیا، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

گل پسر

حرفهای با پسرم

1393/2/22 11:19
نویسنده : مامان ساره
288 بازدید
اشتراک گذاری

مرد کوچکم ارشیای من

فدای قدو بالایت

خوب به حرفهایم گوش کن

حرفهایِ شاید تلخ و سنگینیست
اما باید از همین بچگی ات
برایت بگویم تا در آینده
اماده باشی برای "مرد" شدن

زندگی درس سختی به ادم میدهد و یکی از سخت ترین درسهایش مرد بودن است

تو قرار است مرد خوبی شوی
مرد خوب بودن کار سختیست

مرد بودن درد داره مرد بودن واسه مرد بودن باید کوه باشی اما از جنس ابر. باید سنگ باشی اما از جنس گل

اینکه قوی باشی اما مهربان
صدایت پر جذبه باشد اما نه بلند
اینکه باید یاد بگیری گلیم خودت را از آب بکشی بیرون
و مهم تر اینکه باید تکیه گاه باشی

عزیز دلم
تکیه گاه بودن سخت ترین قسمت مردانگیست
اول از همه باید تکیه گاه خودت باشی

باید از جنس اهن باشی نباید بشکنی نباید خورد بشی باید مرد بودن رو یاد بگیری

اولین اصل زندگیت این باشه پسرم که همیشه یک "مرد" باشی نه "نر" باشی ..

باید جوری زندگی کنی که زمین از راه رفتنت بهت افتخار کنه  باید وقتی خودتو توی اینه نگاه میکنی احساس غرور کنی

فرزندم قبل از اینکه مایه سربلندی پدر مادرت بشی باعث افتخار جامعت باش.

یادت باشه که به شعر، به آواز، به عشقت و به رویاهات پشت نکنی، به بچه هات یاد بدهی برای سرزمینشون مفید باشن،. به دست باد و آفتاب میسپارمت تا توی فردایی نه چندان دور، درس عشق و صداقت رو برای سرزمینمون مترنم شی

دوست دارم بهت بگم: پسرم، هرگز برای عاشق شدن دنبال بارون و بابونه نبودم، تو هم نباش. چون گاهی در انتهای خارهای یه كاكتوس، به غنچه ای می رسم كه زندگیم رو روشن می كنه، غنچه ای پر از عطر سیب که مظهر عشقه

دوست دارم بهش بگم: هیچ چیز با گذشت زمان ساده تر نمی شه، فقط ما خسته تر می شیم، و پذیرش چیزها برامون آسون تر می شه، و این تراژدی تکراری شدنه، از روزمره گی و بوی نا گرفتن متنفر باش و گریزان

دوست دارم بهش بگم: همیشه دنبال یه آغوش بی دغدغه به این مشخصات باش، ساده، صمیمی، حقیقی وتاثیرگذار و همیشه همراه خوبی باش برای اطرافیانت و همیشه مراقب داشته هات باش

پدر مادرت را   ز یاد مبر.

فرزندعزیزم ارشیا ی نازم
آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،
اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم ویا نتوانستم لباسهایم را بپوشم
اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است
صبور باش و درکم کن
یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت عوض کنم
برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم...
وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن
وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم،با تمسخر به من ننگر
وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند،فرصت بده و عصبانی نشو
وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند،دستانت را به من بده...همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی....
زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم،عصبانی نشو..روزی خود میفهمی
از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم،خسته و عصبانی نشو
یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم
کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

قاصدک
21 اردیبهشت 93 16:22
سلام عزیزم. دلنوشتت با پسرت خیلی قشنگ بود ولی راستشو بخوای با قسمت آخرش موافق نیستم (نمیدونم شاید به اون سن برسم موافق میشم) همیشه از خدا میخوام تا زمانی که رو پام زنده باشم. حتی اگه حاضر نیستم یه خرید برای خودم بکنم زنده نباشم. همیشه از اول بارداریم اینو به شوهرم گفتم که ما خواستیم نی نیمون بدنیا بیاد پس حق هیچی نداریم نه سرش داد بزنیم نه اذیتش کنیم و نه در آینده توقع ازش داشته باشیم. نمیدونم شاید دارم اشتباه میکنم . ببخشید امیدوارم از نظرم ناراحت نشده باشی
مامان هدا
21 اردیبهشت 93 17:11
احساسات مادرانه فقط برای یک مادر قابل درکه.خیلی قشنگ نوشتین
کیمیا
30 اردیبهشت 93 8:18
سلام دوست خوب به وبلاگ من بیا واگه تجربه ای داری راهنماییم کن. متشکرم
مامان مینای آرتین
9 خرداد 93 11:18
فوق العاده بود... اشک توی چشمهام جمع شد
مامان راضیه
22 خرداد 93 2:37
مهدیه مامان تبسم
10 تیر 93 12:59
سلام دوست عزیز________$$_________$$$ _____________________$$$$_______$$$___$$$$$ ____________________$$$$$$_____$$$___$$$$$$$ ___________________$$$_$$$$___$$$__$$$$____$ ___________________$____$$$$_$$$$_$$$ _______________________$$$$$$$$$$$$$$ _آپم_________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___________________$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$ _____________@ __$$____$$$$_$$$_$$$__$$$$$ _________€€€€€€€€$____$$$$___$$__$$$$___$$$ ______€€€€€€€€€€€€€€__$$$_____$$___$$$____$$ ____€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$$_____$$$___$$$____$ ___€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$$_____$$____$$$ __€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$_____$$$____$$ _€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€_______$$$____$ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€______$$$ $$$___$$$___$$$___$$$___$$$_____$$$ _°_____°______°_____°_____°______$$$ _____________€__________________$$$ _____________€__________________$$$ زود بیااااااا______€_________________$$$$ _____________€._______________ $$$$$ _____________€..____________ $$$$$$$$ __________€€€€€€€._..-♥*°*♥-.._ ~~~*°*~~~ ~~~ _..-♥*°*♥-..~~~~ _..-♥*°*♥-.._ _..-♥*°*♥-..__..-♥*°*♥-.._
مامان راضیه
23 تیر 93 23:59
مامان راضیه
2 مرداد 93 2:24
چرااااااااااااااااااااااااااااا آپ نمیکنی خب دلمون تنگولیده
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل پسر می باشد