ارشیاارشیا، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

گل پسر

هفته 28 نی نی کوچولو

1392/6/23 16:59
نویسنده : مامان ساره
245 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام عشق مامانی !خوبی عزیزم ؟

نازنین مامان ! شما از دیروز وارد هفته 28 شدی ... کم کم داری مرد میشی نفسم ...خیلی واسم قشنگه که شما چشماتو الان باز کردی و دور و ورتو نگاه میکنی..میمیرم واسه اون لحظه ی قشنگی که چشمای نازتو به چشمای مامانی میدوزی عزیزم ...نمیدونی چقدر بی تابه اون لحظه ام .این روزا منو بابایی بیشتر در مورد شما و برنامه هایی که واسه شما داریم حرف میزنیم و این خیلی لذت بخشه گلم ...

راستی تو الان اینجوری هستی ...ببین ...

در این هفته جنین بیست و هشت هفته ای است. چین و چروکهای سطح مغز رشد پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که هوشمندی از همین دوره از جنینی شکل می گیرد. وقتی که سطح مغز بزرگتر می شود، سلولها در لایه ی سطحی مغز زیاد می شوند. مغز جنین تنفسهای جنین را کنترل می کنند و جنین خود دمای بدنش را تنظیم می کند. موهای جنینی کم کم از بین می روند، اما مقداری از آنها در روی کمر و شانه ها باقی می ماند. جنین حالا دارای موهای اصلی است. لایه چربی زیر پوست جنین کلفت می شود و پوست جنین را صاف می کند. چربی ها تفکیک شده و به عنوان انرژی مصرف می شود. جنین تا اندازه ای که در رحم جا داشته باشد حرکت می کند. جنین با پاهایش لگد می زند و با دستهایش ضربه می زند. برخی از جنین ها در این هفته خود را چرخانده و سرشان را رو به پایین می آورند. مادر چرخیدن جنین را حس می کند زیرا جنین به سقف شکم و به پهلوها ضربه می زند و مادر در قسمت پایین شکم احساس سنگینی می کند.

او می تواند چشمان خود را (که اکنون مژه دارند) باز کند و سر خود را به سمت هر نور ممتد و شدیدی که از بیرون رحم بتابد برگرداند. لایه های چربی بدن او در حال شکل گیری هستند و او برای زندگی در خارج از رحم آماده می شود.

                                                هفته بیست و هشتم بارداری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل پسر می باشد